dinsdag 24 juli 2012

Verven

Zo lezen jullie een tijd niets van mijn blog en zo twee op een dag, maar ja met dit mooie weer kan er geexperimenteerd worden met verf, wat dan ook nog eens erg leuk is.
Ik heb de lap van dag 1 nog een keer opghangen en van boven af gegoten met een menging van citrien, turqoise en barnsteen en een drupje zwart. MMm dat ging niet helemaal naar wens, ik had de stof doormidden geknipt en de straaltjes zijn dan echt dikke stralen die door de stof lopen. Ik denk omdat de stof nu dunner was. Oke het lapje maar even laten hangen tot eind van de middag en daarna in een zakje gestopt met een scheutje soda oplossing en 1 min in de magnetron. Op zich is de stof goed te gebruiken, maar die eerste lap voor het uitspoelen vond ik helemaal geweldig. Nou ja hij gaat wel mooi van licht naar donker.  Lap 2 is de achterkant van 1 ook die opgehangen en daar heb ik met een klein spuitje van bovenaf geverfd, die moet nog uitgewassen worden.
lap 1 verfbad 3
Lap 2 verfbad 2
En ik was zo lekker bezig dat ik lap 3 op tafel heb gelegd en daar met de verfspuitjes strepen heb geverfd. Die ligt ook nog na te drogen. Afwachten wat dat gaat worden. Bij deze heb ik citrien, barnsteen en de groene menging gebruikt.
Lap 3 verfbad 1

3 opmerkingen:

christina zei

De eerste 2 zijn mijn favoriet maar eigenijk zijn ze allemaal prachtig.

Hannie de Beer zei

Dit is het wel dacht ik, wat je voor ogen had? Prachtig zijn ze geworden!

Janny de Roo zei

Ik ga mee met Christina en vooral lap 2 vind ik prachtig !