maandag 9 januari 2012

spakenburgs goed

Afgelopen week zijn we met Marijke Nienke en Henny een dagje bij Wil geweest, met de bedoeling om een portret te maken van spakenburgse stofjes waar Wil erg veel van heeft. Nu vond ik het wel leuk om iets anders te maken met de stofjes en dat is een wille(keurige) compositie geworden. Ik heb nog even gedacht om er tule en organza overheen te doen maar ik vind dat de stofjes geen eer aan doen. Wil heeft ook een erg leuke blog in het dialect met dingen van Spakenburg.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat leuk Suze om met die mooie stofjes een compositie te maken!
Je hebt het over iets toevoegen? Is het misschien een idee om wat kant van mutsjes uit de klederdracht van Spakenburg te verwerken, of van de geborduurde kraplappen? Of wordt dat te kostbaar?

marjolijn zei

Wat leuk, ik las net al wat bij Nienke. Bofkonten zijn jullie! Dat kant van Hannie vind ik een geweldig idee!
gr. Marjolijn

Christel Sins-Camp zei

Hé, wat leuk: dit lijkt wel op de Print & Piece methode van Ineke Berlyn!