donderdag 29 december 2011

kantmuseum

Afgelopen dinsdag zijn mijn man en ik naar het kantmuseum in Horst geweest. Mooie tentoonstelling met bijzondere werken. Er hing niet veel werk maar tezamen met het museum was het de moeite waard. We kregen een rondleiding en uitleg bij de machine`s wat voor DH ook leuk was.
Er was ook een bijzonder kunst werk. Gemaakt door Joep Verhoeven. Het was een afstudeer project voor de Design Academie. De inspiratie was voor hem kant, hij heeft het werk van metaal gemaakt en is dus een hekwerk geworden. Inmiddels heeft hij twee fabrieken in Afrika waar hij hekken laat maken. En wat een oorverdovend kabaal als een klosmachine in werking word gezet, moet je toch niet aan denken om daar een hele dag en elke dag in te werken. Ik heb ook een foto ingevoegd van een machine met veel stof  vond ik zo leuk kon ik niet laten. Jammer dat ik jullie geen foto`s kan laten zien van de textiele werken die er hingen, ik weet niet of men dat wel wil.



3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk hé om eens in het kantmuseum te kijken! Ik was er laatst ook om die tt te bekijken. Het werk wat je hier laat zien is ook erg de moeite waard.
Wist je dat het museum ook allerlei workshop organiseert? Ik volgde er twee jaar geleden een 3daagse workshop van Ans Kastein. Dit jaar komt ook Cherilyn Martin weer.

Aart zei

Hier wil ik ook nog eens gaan kijken!
Dank je wel voor de herinnering.
http://quiltaart.blogspot.com

Liesbeth Wessels zei

Ja een leuke uitstapje zo te zien. groeten van liesbeth