maandag 2 mei 2011

bollenvelden


Het thema voor de artfor12 groep voor deze keer is voorjaar door mijzelf bedacht. Ik heb er een bollenvelden quiltje van gemaakt. Bij het maken van een werkstuk komen er soms herinneringen naar boven drijven. Ik ben geboren in Friesland niet getogen (woon al 44 jaar op de Veluwe) maar ome Joop woonde toen in Grouw aan het Pikmeer en die vond de bollenvelden altijd prachtig om te zien. En als hij dan weer naar Putten kwam dan vertelde hij altijd hoe mooi de tulpen er weer bij stonden en wat een mooie kleuren pracht het was. Erg leuk als je daar dan weer aan moet denken en grappig omdat ik in eerste instantie niet daarom de bollenvelden heb gemaakt, maar omdat ik ze ook erg mooi vind. Dus misschien heeft Ome Joop daar toch wel invloed op gehad. Jammer ik kan het `m niet meer laten zien maar het is wel een mooie herinnering.Posted by Picasa

5 opmerkingen:

Aart zei

Zondag zoefde ik nog met de trein langs de bollenvelden van Leiden naar Schiphol, maar alle bloemen waren weg, het blad stond er nog. Mooi quiltje! Vooral die herinnering die het nu mee gekregen heeft.
http://quiltaart.blogspot.com

Hannie zei

Een leuk ontwerp Suze! Vooral ook de verwerking. Hoe heb je dat toch gedaan,met gaas en tyvek?

Hieke zei

Het verhaal is even mooi als de quilt en de kleuren vind ik prachtig!

Janny de Roo zei

Ome Joop zou trots geweest zijn....!!

Corinne zei

Prachtig werk met mooie herinneringen. Heel mooi.