donderdag 8 juli 2010

Proef Sunprinting

Ik heb vandaag een proef Sunprinting gedaan. Ik ben niet tevreden over het resultaat. Wat heb ik gedaan.
Eerst heb ik een witte lap stof nat gemaakt, daarover heen  verf gekwast en toen de varens erop gelegd en aangedrukt. Hier en daar zie je wel iets maar ik vind het te weinig, of het nu toch door de warmte komt dat de verf al te droog was? Of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb wel in de schaduw geverfd, en toen alles erop lag pas in de zon neer gelegd.

Posted by Picasa

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zou kunnen dat het nu te snel droogt. Als je een donkere kleur neemt, zul je het ook beter zien. Ik ben ook geen expert hoor. De "objecten" moeten wel zo plat mogelijk zijn, zodat de zon er niet onder kan.
Groet, Ineke

Liesbeth Wessels zei

Ik had hier nog nooit van gehoord. Ga ik eens uitproberen, heb toch een tuin vol planten. groet liesbeth

Anoniem zei

Het moet echt heel nat zijn.Ik heb de steel en de blaadjes van de varens losgeknipt en er zo opgelegt dat het weer een varen lijkt,goed aandrukken en in de zon dan moet het lukken.Misschien een iets donkerde achtergrond?Gewoon vandaag nog eens doen.
Groet marrie-Jette.

Hannie de Beer zei

Heb je de juiste verf gebruikt Suze? Ik heb ergens gelezen dat je er zijdeverf voor moet gebruiken?

Cobi zei

de lap moet inderdaad goed nat zijn. hoe sterker de zon, hoe sneller het geheel droogt, hoe scherper je afdruk. je kunt zijdeverf gebruiken, trapsuutjies, setacolor transparant. je kunt zelfs je stof kleuren met zijdepapier maar dan wordt de afdruk niet wasbaar. je motief moet goed plat op de stof liggen. als de stof goed nat is plakt je motief aan de stof vast, dat helpt. je krijgt trouwens al mooie resultaten als je de stof gekreukeld neerlegt; rijst erover strooit; met zout bestrooit; zogeheten confetti voor kaartenmaken gebruikt: dat zijn die zakjes met een soort lovertjes in de vorm van sterretjes, hartjes, visjes, etc; sjabloontjes voor zandstrooien geven een héél mooi resultaat. gewoon nog een keer proberen en lekker nat maken. als ik iets in 1 kleur maakt, dan meng ik de verf met water en stop daar m'n lapje in. om helemaal goed nat te worden. succes

Christina zei

Heel herkenbaar. is mij ook wel eens overkomen. Maar met de tips die hierboven vermeld staan zal het je zeker wel lukken.

veel verfplezier.

Christina