dinsdag 23 maart 2010

fibermail

Gisteren heb ik een fiberkaart gemaakt. Het thema voor de maand Maart is deur. Een leuk thema maar ik heb even lopen twijfelen of ik deze maand wel mee zou doen. Ik vond het ook wel lastig. Totdat ik me bedacht dat ik ooit een keer in een Quilting Arts iets had gezien, wat ik toen al erg leuk vond. Je verft een lap stof, met witte verf en daaromheen met een donkere kleur. Ik heb het daarna gedroogd met de fohn. Anders duurde het mij te lang voor ik weer verder kon. Daarna ga je met alcohol en een prop tissues over het geverfde deel, maar dat had ik niet bij de hand, dus ik heb het vervaagd met verdunde chloor. Daarna heb ik het gestikt en geborduurd en met kraaltjes en strikjes versierd. En ach  borduren met de hand is soms ook best een leuk werkje.
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een lief romansch deurtje Suus! En een aparte werkwijze zo met die manier van verven. Leuk gedaan!

Sandra zei

Mooi geworden. Een beetje uitdaging op zijn tijd is niet verkeerd!